pondělí 5. června 2017

5 nejčastějších klišé Young Adult


1. Milostný trojúhelník
Jo, tohle mě občas dokáže vyloženě naštvat. Je jasný, že někdy se trojúhelník hodí, ale většinou tomu tak není a naprosto mě v knize irituje. Dokáže mi znepříjemnit čtení a hlavně znechutí hlavní hrdinku. Podívejme se třeba na Hunger Games - proč tam je milostný trojúhelník? Vážně by se to bez něj neobešlo? To byla asi jediná věc, která mě při čtení absolutně nezajímala a chtěla jsem to trojúhelníkové řešení přeskočit.

2. Vlkodlaci a upíři
Od vydání Upířích deníků a Stmívání už sice uběhl nějaký ten čas, i tak se upíři a vlkodlaci drží nějak moc vysoko v obvyklosti YA fantasy. Ani nevím, co k tomuhle tématu říct, prostě už je to podle mě mrtvé téma, o kterém se napsalo vše, co se dalo a jen tak ho nikdo neoživí. Pokud ovšem víte o nějaké knize, která by mě mohla přesvědčit o opaku, tak šup s ní do komentářů!

3. Dokonalý tajemný kluk
A zakřiknutá tichá dívka. Toho kluka se straní celá škola, protože má děsivé tajemství, o kterém naše hlavní hrdinka neví, jenomže právě to jí k němu přitáhne a tak se setkají a, překvapivě, se zamilují! Zazvonil zvonec, pohádky ovšem nebyl konec, protože se muselo ukázat, že ten údajný drsňák je vlastně ten nejhodnější beránek na světě.

4. Obyčejná prostá dívka a její mimořádné zjištění
Já a královna lesních víl? No to snad ne! Cože? Že jsem ještě k tomu upírka? A mám se stát prezidentkou zeměkoule? Na to nejsem připravená! Tak asi tohle si pod tímto bodem představuji. Je to taková ta hlavní hrdinka, která nic nečeká a je vlastně trochu hloupoučká, ale zároveň je naprosto dokonalá, protože ovládá i věci, které ani neznala. Taková Mary Sue.

5. Příšerná minulost, která se prostě musí zhoršit
V dětství mu ubližovali jeho pěstounští rodiče, nikdy neměl moc peněz a momentálně chodí na střední školu, kterou naprosto nesnáší. Shodou okolností se setkává se svou osudovou láskou a spolu s ní zjišťuje, že je jeho otec naživu, jenomže je to násilnický alkoholik. Nyní se s tím musí vypořádat a čtenáře to zkrátka buď štve nebo toho hlavního hrdinu naprosto milují. Já se přikláním k té první straně, protože nemám ráda, když se věci přehání.

Které věci se zdají jako klišé vám? Napište mi další body dolů do komentářů, ať se společně pobavíme o tom, čeho by se měli autoři vyvarovat.
Vaše Poki

Žádné komentáře:

Okomentovat